De omzet van Daimler ging omhoog van 21,2 naar 24,7 miljard. Zowel Mercedes-Benz personenauto’s en bestelwagens als Daimler trucks konden in alle belangrijke regio’s de omzet opvoeren. In totaal werden 462 duizend auto’s afgezet, vijftien procent meer dan vorig jaar. Bij personenauto’s deden vooral het luxesegment en de terreinwagens het goed, waarbij ook bij dit merk China er uit springt. Mercedes-Benz bestelauto’s bracht 54 duizend wagens aan de man, een groei met 16 procent, terwijl de Daimler-vrachtwagendivisie met 89 duizend verkochte eenheden een toename met 27 procent realiseerde. Daimler meldt bovendien dat er in het jaar tot eind maart weer zevenduizend arbeidsplaatsen zijn bijgekomen waarmee het concern wereldwijd aan 262 duizend mensen werk biedt. "We hebben in het eerste kwartaal een prachtig resultaat bereikt. We liggen daarmee duidelijk op koers en bevestigen de positieve verwachting voor 2011. Onze marsroute staat vast. We willen met fascinerende producten en sterke merken onze klanten enthousiast maken en verder winstgevend groeien",  concludeert bestuursvoorziter Dieter Zetsche.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding