De fabrikant geeft aan dat er zelfs ‘opmerkelijke sprongen’ zijn gemaakt. De nettowinst steeg afgelopen boekjaar met 228 procent bij een omzetstijging van 26 procent. De mondiale verkopen kwamen 15 procent hoger uit. 

Dit betekent dat de gemiddelde transactiewaarde gestegen is, iets wat we terugzien in de marge. Met name met de ASX deed Mitsubishi afgelopen jaar goede zaken. Van de 1.105.000 verkopen nam de thuismarkt 164.000 eenheden (- 4 procent) voor zijn rekening. Noord Amerika was goed voor 94.000 stuks (+ 7 procent) en in Europa trok Mitsubishi 218.000 klanten (+ 29 procent). 

In onze marktregio was Duitsland met 28.589 eenheden (+20 procent) de grootste afnemer. In het Verenigd Koninkrijk staken 19.891 autoconsumenten hun hand op voor een Mitsubishi (+9 procent), terwijl Spanje 10.411 klanten opleverde (+ 40 procent). De Topvijf werd gecompleteerd door Polen (10.108 verkopen; +16 procent) en Israël (8.985, + 64 procent). Nederland bezette de negende plaats met 6.732 verkopen; een plus van 37 procent.