Beide partners zullen nog tot 2019 samenwerken aan de grotere bestellers Peugeot Boxer, Citroën Jumper en Fiat Ducato in het Italiaanse Val di Sangro. Het is niet gezegd dat er ook aan deze samenwerking tussen PSA en Fiat een einde komt, zoals dat wel het geval is voor de drie compactere modellen uit Sevelnord. Daar blijven de Fiat Scudo, Citroën Jumpy en Peugeot Expert in elk geval tot 2017 in productie. "Die deadline ligt ver genoeg in de toekomst om een nieuwe bestemming voor Sevelnord te kunnen vinden", aldus Denis Martin, lid van de Raad van Bestuur en hoofd Industrial Operations van PSA.

Ander nieuws is dat PSA de komende drie jaar 220 miljoen euro gaat investeren in de fabriek bij Valenciennes om daar een nieuwe zeventraps transmissie met dubbele koppeling te kunnen produceren. De capaciteit wordt vierhonderdduizend eenheden per jaar wat vierhonderd nieuwe banen gaat opleveren. Tegelijkertijd groeit de bij deze fabriek gehuisveste ontwikkelingsafdeling voor automatische transmissies per 2013 van 50 naar 110 personen. PSA wil hiermee haar expertise op dit gebied vergroten.
Voorts investeert Peugeot Citroën 135 miljoen euro in de fabriek te Douvrin, waar vanaf 2013 een driecilinder turbobenzinemotor in productie gaat. De capaciteit moet 320 duizend eenheden per jaar gaan belopen. De turboversie komt in het gamma naast een turboloze variant, die vanaf 2012 uit de fabriek in Metz-Trémery komt. De gezamenlijke capaciteit komt hierdoor uit op 640 duizend eenheden.