Carlos Ghosn, ceo van Nissan (en Renault) zei in een verklaring dat Power 88 een plan is voor winstgevende groei. "Om die te versnellen, zullen we meer innovaties in de producten en services brengen, net als schonere en goedkopere modellen voor iedereen wereldwijd, in overeenstemming met de uitdagingen op het gebied van energie- en milieumaatregelen." Wat betreft elektrische auto’s wil Nissan doorgaan met de ontwikkeling van modellen die geen of weinig CO2-emissie hebben. Nissan denkt dat de verkoop van elektrische auto’s door Nissan en Renault samen eind 2016 zal uitkomen op anderhalf miljoen exemplaren.

Nissan zal verder meer aandacht besteden aan opkomende markten als Brazilië, China, India en Rusland. Nieuwe auto’s en lichte trucks zullen daar worden gelanceerd in het kader van het project ‘mobiliteit voor iedereen’.

De productie in China, Nissan grootste markt, zal in 2012 al moeten uitkomen op 1,2 miljoen exemplaren per jaar. Nissan streeft ernaar daar een marktaandeel van tien procent te halen.

Het plan voor luxe Infiniti is minstens zo ambitieus. Binnen Power 88 moet het marktaandeel van de luxe divisie groeien van minder dan vier procent nu, naar tien procent eind 2016, wat een verkoopstijging betekent van 150 duizend auto’s naar vijfhonderdduizend per jaar in 2016. Infiniti zal daartoe worden ingevoerd op zeventig markten met minstens tien modellen.