Klanten van AutoContact zijn voertuigfabrikanten, leasemaatschappijen, autoverhuurbedrijven en dealers. Bij AutoContact werken 430 medewerkers en AutoContact verwacht voor 2011 een omzet ter hoogte van 63 miljoen euro. "Met de overname van AutoContact creëren we een bredere internationale basis voor onze groeiende business op het gebied van used car management",  aldus Stefan Kölbl, bestuursvoorzitter van Dekra e.V. en Dekra SE. "Samen met onze nieuwe Franse dochteronderneming zijn we nu ook in dit Automotive segment Europees marktleider."

Ceo Frédéric Schmitt van de AutoContact Groep: "We hebben meer dan 25 jaar ervaring in used car management op het gebied van documentatie, logistieke coördinatie, technologie, marketing, sales support en it. Onze bewezen samenwerking met Dekra Automotive in Frankrijk heeft geresulteerd in een vennootschap die ons nieuwe perspectieven biedt voor internationalisering onder het sterke merk Dekra." Door de samenwerking tussen Dekra en AutoContact ziet Paul Schenk, directeur van de Nederlandse dochteronderneming Dekra Automotive, een belangrijke versterking van de regionale en inhoudelijke dekking. "Voortaan kunnen we onze klanten het complete portfolio op het gebied van used car management aanbieden."

Dekra en AutoContact zijn gezamenlijk in zeventien landen actief in used car management services. Terwijl Dekra behalve in Europa ook in de Verenigde Staten, Brazilië en China actief is, heeft het Franse bedrijf een duidelijke focus op Europa. Dekra en AutoContact zijn van plan vooral hun processen voor it-oplossingen en dienstverlening af te stemmen. Dienstverlening met betrekking tot used car management zal wereldwijd in het Dekra-netwerk worden opgebouwd.