Met de reïncarnatie van de 928 krijgt Porsche weer toegang tot het segment van de Aston Martin DB9 en de Bentley Continental GT. De nieuwe editie moet dus weer een echte Gran Turismo worden, met een lange motorkap en vier volwaardige zitplaatsen. het is echter nog niet helemaal zeker dat de nieuwe 928 er ook daadwerkelijk komt. Omdat de Panamera boven verwachting goed verkoopt, dient eerst de productiecapaciteit vergroot te worden. Porsche heeft al aangekondigd op grote schaal te gaan investeren in de fabriek in Leipzig, waar op dit moment de Cayenne wordt gebouwd. Met extra productiecapaciteit is het niet ondenkbaar dat er nog een derde afgeleide van de Panamera komt, bijvoorbeeld een sportief gelijnde stationwagon. Een andere eis is dat de ontwikkeling van de volgende Panamera in samenwerking met Bentley gaat plaatsvinden, om zo de ontwikkelingskosten te kunnen delen. Die zou op hetzelfde platform een opvolger van de Continental en Flying Spur kunnen gaan bouwen. Ook Bentley denkt aan uitbreiding van het modellengamma en Porsche topman Matthias Müller gaf eerder al te kennen dat het volgens hem verstandig zou zijn als Bentley en Porsche nauwer gaan samenwerken.