De verkopen gingen met 26,3 procent omhoog naar dik 56 duizend exemplaren. Dit is vooral te danken aan de Cayenne, waarvan 38,4 duizend exemplaren zijn verkocht, een verdubbeling ten opzichte van de eerste helft van 2010. Daarvan kwamen tweeduizend exemplaren voor rekening van de S Hybrid. De verkopen van de Panamera daalden met 3,2 procent, die van de sportwagenmodellen met 12,1 procent. De verkoopstijging was het sterkst in China, waar van januari tot en met juni 11.700 auto’s zijn verkocht, 47 procent meer dan een jaar geleden.
Matthius Müller, ceo van Porsche AG, bevestigt in een verklaring dat de sportwagenfabrikant dit jaar streeft naar een nieuw verkooprecord van meer dan honderdduizend voertuigen. De groei in Europa steeg 10,5 procent, die in  Noord-Amerika 25,1 procent.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding