Over het eerste halfjaar komt de omzet nu ruim 22 procent hoger uit terwijl de nettowinst zelfs met 160 procent toenam. "De eerste helft van 2011 is de beste periode van zes maanden geweest in de geschiedenis van BMW. We hebben nieuwe records neergezet bij het verkoopvolume, de omzet en de inkomsten. Een sterke wereldwijde vraag naar auto’s van de merken BMW, Mini en Rolls-Royce, in combinatie met verbeteringen in de efficiëntie in alle delen van het bedrijf, hebben in sterke mate bijgedragen aan deze buitengewone prestatie",  denkt bestuursvoorzitter Norbert Reithofer.  

Duitsland blijft nog steeds de grootste markt voor de groep, met ruim 144 duizend verkochte auto’s in de eerste helft van het jaar. Dat betekent dat BMW c.s. op de Duitse markt een groei van 9,2 procent kon boeken. In heel Europa gingen de verkopen met ruim twaalf procent omhoog naar bijna 438 duizend auto’s. China blijft een sterk groeiende markt met dit keer een toename met ruim 61 procent naar 122 duizend eenheden terwijl BMW in de Verenigde Staten 161 duizend auto’s ofwel 17,5 procent meer kon verkopen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding