In een gesprek met het blad auto motor und sport wijst Stracke op de goede cijfers die het merk in de eerste helft van 2011 neerzette. Hij gaat er vanuit dat die trend zich doorzet en voor het eerst sinds jaar geen operationeel verlies wordt geleden. Vanaf 2012 volgt dan stap 2: een blijvende terugkeer van de winstgevendheid. En in de komende vijf jaar moet er een duidelijke winstmarge komen. Als richtsnoer hanteert hij de premiummerken, die rond de tien procent overhouden van hun inspanningen. Voor Opel is de helft van die marge reëel, dus vijf procent, vindt Stracke.

De directeur gelooft in een groter marktaandeel in Duitsland: in de komende vijf jaar is een groei naar 8,5 procent haalbaar. Op de langere termijn vindt hij tien procent realistisch – inclusief winst. Het binnenkort uit te breken modellenoffensief draagt daar volgens hem een belangrijk steentje aan bij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding