Dat liet CEO Laura Soave van de Noord Amerikaanse Fiat-divisie weten aan persbureau Bloomberg. Het oorspronkelijke doel stond op 50.000 stuks tegen eind 2011, waarvan nu reeds gezegd kan worden dat dit een onhaalbare kaart is.

De verkoop startte twee maanden later dan gepland, waardoor er pas op dit moment in de VS 7982 exemplaren zijn verkocht en in Canada 3064 stuks. Zelfs een toename van de verkopen met 30% over de laatste twee maanden, zal geen verandering brengen, in het feit dat Fiat volgens Soave feitelijk een achterstand heeft van 3 maanden wat betreft 2011. Dat Fiat pas eind dit jaar 130 dealers heeft in Amerika biedt pas hoop voor 2012.

Door deze magere cijfers is de marketingkraan echter des te wijder opengezet en dus kiest Fiat voor de aanval. Een paar dagen geleden stond Times Square in hartje New York daarom bijvoorbeeld nog vol met nieuwe 500-tjes. Dit soort tastbare reclame wil Fiat de komende weken herhalen op prominente plaatsen in de steden Chicago, Miami en Los Angeles (Santa Monica). In 2007 deed Fiat in Europa een soortgelijke tour met de 500. Ook op 15 andere plaatsen in Amerika zal Fiat op wat kleinere schaal met de auto zelf de aandacht gaan trekken. Volgende maand zal dit alles worden ondersteund met een uitgebreide reclamecampagne op TV en internet met weer nieuwe spotjes. Vervolgens zal ook de presentatie van de krachtige Abarth met 160 pk voor de nodige positieve aandacht zorgen op de autosalon van Los Angeles. Begin 2012 staat al een elektrische versie op het programma, waar juist in Amerika ook een aparte doelgroep voor is.

 

Bron: AutoEdizione

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding