De eerste stap is de verdubbeling dit jaar van het aantal dealers, terwijl er vijf nieuwe modellen op stapel staan voor de eerstkomende vijf jaar. Ook zullen dit jaar nog de eerste tv-commercials worden uitgezonden om zo’n half miljard mensen te bereiken. Nissan is verder van plan om in China auto’s te gaan bouwen om de 25 procent importbelasting op auto’s te ontlopen.
Infiniti is pas in 2007 op de Chinese markt geïntroduceerd, ruim drie jaar na Lexus en ruim tien jaar nadat Audi er begon met productie. China heeft een groot potentieel voor het premium segment met meer dan 1 miljoen miljonairs. Nissan’s ceo Carlos Ghosn heeft aangekondigd dat nu snel wordt gehandeld om het ‘belachelijk grote tijdverlies’ ten opzichte van Audi goed te maken. Hij heeft als doel in 2016 een marktaandeel van ten minste acht procent van het luxe segment in China te hebben veroverd. Volgens cijfers van JD Power heeft Infiniti nu twee procent, terwijl Lexus acht procent heeft. Audi is met 34 procent marktleider.