Suzuki eist publieke herroeping claim VW

De Japanse autoproducent Suzuki Motor eist dat Volkswagen publiekelijk afstand neemt van de claim dat Suzuki hun samenwerkingscontract heeft geschonden.

Dit staat in een brief die topman Osama Suzuki vorige week donderdag heeft verstuurd aan VW-baas Martin Winterkorn.

Suzuki geeft Volkswagen tot 30 september om de verklaring te herroepen dat Suzuki de samenwerking heeft geschaad door dieselmotoren te bestellen bij het Italiaanse Fiat. De Japanse automaker geeft niet aan wat de gevolgen zijn als VW de eis naast zich neerlegt.

De Japanse automaker heeft de samenwerkingsovereenkomst nooit geschonden, zei Osama Suzuki. ,,De samenwerking heeft ons niet de voordelen gebracht die we ervan hadden verwacht, maar was eerder een ,,bal en keten” voor onze bestuurlijke onafhankelijkheid”, voegde hij eraan toe.

Eerder eiste Suzuki dat Volkswagen zijn belang van 19,9 procent in de Japanse automaker van de hand doet. Suzuki klaagde dat het vond als een onderdeel van Volkswagen te worden behandeld en de onafhankelijkheid onder druk stond.

Suzuki eist publieke herroeping claim VW - Automobielmanagement.nl

Suzuki eist publieke herroeping claim VW

De Japanse autoproducent Suzuki Motor eist dat Volkswagen publiekelijk afstand neemt van de claim dat Suzuki hun samenwerkingscontract heeft geschonden.

Dit staat in een brief die topman Osama Suzuki vorige week donderdag heeft verstuurd aan VW-baas Martin Winterkorn.

Suzuki geeft Volkswagen tot 30 september om de verklaring te herroepen dat Suzuki de samenwerking heeft geschaad door dieselmotoren te bestellen bij het Italiaanse Fiat. De Japanse automaker geeft niet aan wat de gevolgen zijn als VW de eis naast zich neerlegt.

De Japanse automaker heeft de samenwerkingsovereenkomst nooit geschonden, zei Osama Suzuki. ,,De samenwerking heeft ons niet de voordelen gebracht die we ervan hadden verwacht, maar was eerder een ,,bal en keten” voor onze bestuurlijke onafhankelijkheid”, voegde hij eraan toe.

Eerder eiste Suzuki dat Volkswagen zijn belang van 19,9 procent in de Japanse automaker van de hand doet. Suzuki klaagde dat het vond als een onderdeel van Volkswagen te worden behandeld en de onafhankelijkheid onder druk stond.