Mercedes bleef op 12 en BMW op 15. Honda steeg een plaatsje van 20 naar 19. Volkswagen volgt op kilometers afstand pas op nummer 47 maar is daarmee wel zes plaatsen gestegen. Ford bleef op 50 als enige Amerikaanse automerk in de lijst. Audi steeg van 63 naar 59, Hyundai van 65 naar 61. Helemaal nieuw in de Top 100 is Nissan, op nummer 90. De waarde van Nissan wordt geschat op krap 4 miljard dollar. Coca-Cola (72 miljard dollar), IBM, Microsoft, Google en GE voeren de lijst aan van ‘Best Global Brands’. Apple steeg van 17 naar 8.

"Toyota behoudt zijn positie als meest waardevolle automerk in het Interbrand rapport van 2011′, aldus een toelichting van het merkenbureau. ‘Net zoals Nissan toonde Toyota een zeer grote veerkracht en slaagde het bedrijf erin zijn merkwaarde met maar liefst zes procent te verhogen. Hoewel Toyota zowel een interne crisis (gebrek aan kwaliteitscontrole in 2010) als een externe crisis (aardebeving in Japan in 2011) onderging, bleef het bedrijf doorzetten door zich toe te spitsen op het verbeteren van de veiligheid en de kwaliteit enerzijds en op de verandering van de managementstructuur anderzijds. Toyota maakte bovendien ook efficiënt gebruik van  zijn wereldberoemde inspanningen op het gebied van milieuvriendelijkheid.’