Topman Aad Goudriaan, afkomstig van DAF trucks, volgde Karel Bos junior op en maakte vervolgens de productie efficiënter. Hij zegt in het technologiemagazine Link dat ondanks de sluiting van vijf fabrieken  de productie van Bosal is verhoogd. Bovendien zijn de tussenvoorraden verdwenen en zijn bijna alle tijdrovende handelingen in de fabrieken weg, zo beweert de topman. De productie is gestandaardiseerd en de doorlooptijd verkort. Bosal had tot voor kort zevenduizend werknemers wereldwijd in veertig fabrieken en in tientallen distributiecentra.

Het familiebedrijf Bosal is een van de grotere toeleveranciers voor de auto-industrie. Bosal heeft onlangs productiebedrijven geopend in de Russische steden Novoorsk en Kaluga. Oost-Europa, Rusland, China en Turkije zijn belangrijke groeimarkten voor Bosal.

In Nederland heeft Bosal nog maar één productiefaciliteit, namelijk die in Vianen. De productie van trekhaken is al eerder dit jaar verplaatst naar Hongarije. (bronnen: Link en FD)