Beslissing submerk Alpine begin 2012

Komt hij wel of komt hij niet? De nieuwe Alpine?

Renault speelt al langer met de gedachte om het illustere sportwagenmerk nieuw leven in te blazen, maar de beslissing is nu uitgesteld tot begin volgend jaar. "Begin 2012 nemen wij een definitief besluit over de terugkeer van Alpine", aldus Carlos Tavares, de nieuwe merkchef van Renault. Zal er dan een einde komen aan de jaren durende onzekerheid? Eerst zien, dan geloven want de plannen voor de herlancering van het submerk zijn al zo’n 5 jaar oud. En aangezien we afstormen op een economische winter, is de kans groot dat Renault opnieuw koudwatervrees krijgt.

 In 1991 werd voor het laatst een Alpine (de A610) gebouwd in de fabriek in Dieppe. In de visie van Tavares dient een nieuwe sportwagen echter geen V6 motor te krijgen, maar een relatief lichte 4-cilinder motor. De merkchef prefereert dus een moderne interpretatie van de beroemde Berlinette. Ondanks dat er een duidelijke link gelegd zal worden met het verleden, wordt het volgens Tavares geen retro auto. Voor de topmanager staat vast dat de nieuwe Alpine, als het project groen licht krijgt, in Frankrijk gebouwd zal gaan worden. Ook zal het submerk, dat volgens Tavares de kwaliteiten van een diamant heeft, dan meerdere modellen krijgen. " We hebben diverse ideeën om het programma te completeren", zo laat hij weten.

Beslissing submerk Alpine begin 2012 - Automobielmanagement.nl

Beslissing submerk Alpine begin 2012

Komt hij wel of komt hij niet? De nieuwe Alpine?

Renault speelt al langer met de gedachte om het illustere sportwagenmerk nieuw leven in te blazen, maar de beslissing is nu uitgesteld tot begin volgend jaar. "Begin 2012 nemen wij een definitief besluit over de terugkeer van Alpine", aldus Carlos Tavares, de nieuwe merkchef van Renault. Zal er dan een einde komen aan de jaren durende onzekerheid? Eerst zien, dan geloven want de plannen voor de herlancering van het submerk zijn al zo’n 5 jaar oud. En aangezien we afstormen op een economische winter, is de kans groot dat Renault opnieuw koudwatervrees krijgt.

 In 1991 werd voor het laatst een Alpine (de A610) gebouwd in de fabriek in Dieppe. In de visie van Tavares dient een nieuwe sportwagen echter geen V6 motor te krijgen, maar een relatief lichte 4-cilinder motor. De merkchef prefereert dus een moderne interpretatie van de beroemde Berlinette. Ondanks dat er een duidelijke link gelegd zal worden met het verleden, wordt het volgens Tavares geen retro auto. Voor de topmanager staat vast dat de nieuwe Alpine, als het project groen licht krijgt, in Frankrijk gebouwd zal gaan worden. Ook zal het submerk, dat volgens Tavares de kwaliteiten van een diamant heeft, dan meerdere modellen krijgen. " We hebben diverse ideeën om het programma te completeren", zo laat hij weten.