Continental meldt voor de eerste negen maanden van dit jaar een omzet van 22,59 miljard euro. Dit is 18%, ofwel 1,5 miljard euro meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De winst groeide met bijna 40%, ofwel 540,5 miljoen euro tot bijna 1,92 miljard euro, "ondanks de tot 765 miljoen euro gestegen kosten van grondstoffen", aldus CEO Elmar Degenhart. Het bedrijf zegt hiermee op koers te liggen: "De kosten voor rubber liggen nu op 900 miljoen euro, in plaats van de verwachte 850." Het bedrijf denkt dat de rubberkosten kunnen oplopen tot 950 miljoen euro voor dit jaar.

De omzet van vervangingsproducten voor personen- en lichte bedrijfsauto groeide in de eerste drie kwartalen met 6 procent. Opvallend is ook de groei van de afzet van winterbanden met meer dan 20%. De winst over het derde kwartaal kwam uit op 743,7 miljoen euro, 53% meer dan in Q3 van 2010. Voor het hele jaar 2011 rekent Conti op een omzet van minimaal 29,5 miljard euro.

Pirelli heeft haar behaalde resultaten in de eerste negen maanden van dit jaar eveneens verbeterd.  De bandenfabrikant spreekt zelf van een verbetering van ‘alle economische indicatoren’. De omzet groeide in de eerste negen maanden met 17,9 procent tot 4,265 miljard euro. Het totale netto resultaat bedroeg in de eerste negen maanden 251,3 miljoen euro’s, een toename van 56,8 procent ten opzichte van de 160,3 miljoen euro’s in dezelfde periode vorig jaar.

Naar aanleiding van de presentatie van deze cijfers ging Pirelli CEO Marco Tronchetti Provera nog in op de financiële crisis in Europa, met name de penibele situatie in Italié. Hij benadrukte dat Pirelli geen enkele blootstelling heeft naar Europese banken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding