De Tomaso produceert in China

Het in financiële nood verkerende De Tomaso laat de in Genève gepresenteerde Deauville in licentie in China produceren. Het levert de eigenaar, familie Rossignolo, direct twaalf miljoen euro op.

Dat geld heeft het bedrijf uit Livorno nodig, om bijvoorbeeld een fabriek te starten in Turijn. In het pand dat voorheen van Pininfarina was, wil De Tomaso carrosserieën gaan samenstellen. Het ziet er echter naar uit dat dit voorlopig nog toekomstmuziek zal blijven. De Tomaso beweert dat de gemeente als wettige eigenaar tegen de afspraken in, de huur van de locatie heeft verhoogd.

Net voor de crisis besloot Gianmario Rossignolo, onderdelenproducent voor de auto-industrie, de stap naar zelfstandige autobouwer te zetten. Wat volgde, was een eindeloze stroom van onvervulde beloften, met als gevolg: onbetaalde werknemers en nooit gerealiseerde toezeggingen over een Indiase investeerder.

Rossignolo blijft echter optimistisch: "De verkoop van de licentie is het bewijs dat we geslaagde technologie in huis hebben. Het is de eerste overeenkomst waarmee we geld kunnen halen en daarmee verzekeren we de toekomst van de werknemers die geloven in dit project."

De Tomaso produceert in China - Automobielmanagement.nl

De Tomaso produceert in China

Het in financiële nood verkerende De Tomaso laat de in Genève gepresenteerde Deauville in licentie in China produceren. Het levert de eigenaar, familie Rossignolo, direct twaalf miljoen euro op.

Dat geld heeft het bedrijf uit Livorno nodig, om bijvoorbeeld een fabriek te starten in Turijn. In het pand dat voorheen van Pininfarina was, wil De Tomaso carrosserieën gaan samenstellen. Het ziet er echter naar uit dat dit voorlopig nog toekomstmuziek zal blijven. De Tomaso beweert dat de gemeente als wettige eigenaar tegen de afspraken in, de huur van de locatie heeft verhoogd.

Net voor de crisis besloot Gianmario Rossignolo, onderdelenproducent voor de auto-industrie, de stap naar zelfstandige autobouwer te zetten. Wat volgde, was een eindeloze stroom van onvervulde beloften, met als gevolg: onbetaalde werknemers en nooit gerealiseerde toezeggingen over een Indiase investeerder.

Rossignolo blijft echter optimistisch: "De verkoop van de licentie is het bewijs dat we geslaagde technologie in huis hebben. Het is de eerste overeenkomst waarmee we geld kunnen halen en daarmee verzekeren we de toekomst van de werknemers die geloven in dit project."