Een standaard gang van zaken bij faillissementen. Het gaat onder meer om de persdemo’s en overige pre-productie exemplaren als de combi-uitvoering van de Saab 9-5. Ook zullen enkele exemplaren van de in Mexico gebouwde 9-4x worden vernietigd.
Het was de bedoeling dat er nog wel één Saab 9-5 Sport Combi bewaard zou worden voor het museum, maar dat is sinds de ‘uitverkoop’ ervan onduidelijk geworden.
In aanvulling hierop vraagt de Amerikaanse hypotheekverstrekker Ally Financial Inc gerechtelijke toestemming om 151 Saab’s over te nemen van Saab Noord Amerika. Deze auto’s staan momenteel opgeslagen in Port Hueneme. Saab heeft bij de hypotheekverstrekker nog een schuld uit staan van 61 miljoen dollar.
Lees andere artikelen over Saab en Victor Muller in ons Themadossier.
Onbegrijpelijk! Hoe is dit mogelijk en is daar niets aan te doen? Wie weet iets?
Waarom doen mensen toch zo moeilijk als het om SAAB gaat? Toen Daewoo failliet ging, en er werden auto’s vernietigd, hoorde je niemand. Nu gaat het om SAAB en is het onbegrijpelijk.. Als alle SAAB liefhebbers gewoon iedere 3 jaar een nieuwe SAAB hadden gekocht had het merk nog bestaan. Maar de meeste liefhebbers praten over het oude SAAB maar rijden geen nieuwe SAAB.
Omdat SAAB veel meer historie heeft dan dat soort merken..
Precies. Het was al jaren alleen maar historie.
Henk heeft gelijk! vrijwel elke Saab liefhebber rijdt in een gedateerde oude brik en vergat ooit een nieuwe te kopen.
Een Daewoo Leganza en Evanda zijn bovendien betrouwbaarder dan menig Saab
Als je negatieve kritiek hebt, prima, maar heb dan de b. om jezelf met voor- en achternaam bekend te maken.