Het bedrijf kon ook in het vierde kwartaal van 2011 met 20,9 % zijn wereldwijde groei verder voortzetten en de doelstelling van 2011 ruimschoots overtreffen. De winst ging weliswaar enigszins terug door de drastisch gestegen grondstofprijzen. Maar de voortdurend gestegen vraag naar hoogprestatie banden voor personenauto’s zorgde voor een continue groei.

De afzet van OEM-banden pluste met 52%. Het is het bandenmerk gelukt om aan de sterke vooruitzichten vast te houden, ondanks de sterke groei van de grondstoffen, zegt Seung Hwa Suh, Hankook Tires Vice Chairman & global CEO. "Daarbij zijn de hoogste kwaliteits en technologiestandaards de prioriteit. Deze strategie gaan we ook in de toekomst voortzetten en met topproducten onze positie op de wereldmarkt verder uitbouwen."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding