Het gaat dus om het totaal van de merken BMW, Mini en Rolls-Royce. "We hebben dit jaar een succesvolle start met meer verkochte BMW’s dan ooit tevoren in de maand januari. Het gaat vooral goed in de Aziatische markten en in de VS", aldus marketing- en salesbaas Ian Robertson.  Hij denkt dat de nieuwe 3-Serie, die vanaf half februari op de markt komt, de groei verder positief zal beïnvloeden.  "We verwachten dat de trend zich in de komende maanden zal voortzetten. Sterker nog, we verwachten in de tweede helft van het jaar een nog sterkere groei als gevolg van de introductie van diverse nieuwe modellen."

BMW Group deed het vooral goed in Noord-Amerika en op bijna alle Aziatische markten – daar ging de verkoop omhoog met 26 procwnt ot 36,5 duizend eenheden, waarvan 26 duizend in China.  In de VS verkocht BMW Group twintigduizend auto’s in januari (+5,8%). Ook op een aantal Europese markten ging het goed, in Nederland steeg de afzet in januari met 32% tot 1.550 stuks.

In 2011 verkocht de BMW Group 1,67 miljoen auto’s en meer dan 113 duizend motorfietsen.  BMW boekte een winst van 4,8 miljard euro op een omzet van 60,5 miljard.