CAR: Daimler verloor tonnen op elke Maybach

Daimler zou in de afgelopen jaren wel zo’n 330 duizend euro hebben toegelegd op elke Maybach.

Dat heeft het Britse tijdschrift CAR Magazine uitgerekend. Het tijdschrift zegt te hebben berekend dat er ongeveer een miljard euro aan Maybach is verloren. En met dat getal als basis kwam men tot een verlies van 330 duizend euro per auto omdat de totale productie in zeven jaar tijd ongeveer drieduizend eenheden is geweest.

De modellen met het Maybach-merk worden met de hand gebouwd en beginnen bij prijzen van zo’n 250 duizend euro (zonder belastingen) voor de Maybach 57 tot wel een miljoen voor een 62 S Landaulet.  Men doet er vijf tot zeven maanden over om een auto te bouwen. 

Er zou een nieuwe serie in de pijplijn zitten, met vijf verschillende modellen, maar het gaat er niet van komen. Daimler kondigde kort geleden aan te zullen stoppen met Maybach in 2013. Er komen extra luxe S-Klasses van Mercedes voor in de plaats.  

 

CAR: Daimler verloor tonnen op elke Maybach - Automobielmanagement.nl

CAR: Daimler verloor tonnen op elke Maybach

Daimler zou in de afgelopen jaren wel zo’n 330 duizend euro hebben toegelegd op elke Maybach.

Dat heeft het Britse tijdschrift CAR Magazine uitgerekend. Het tijdschrift zegt te hebben berekend dat er ongeveer een miljard euro aan Maybach is verloren. En met dat getal als basis kwam men tot een verlies van 330 duizend euro per auto omdat de totale productie in zeven jaar tijd ongeveer drieduizend eenheden is geweest.

De modellen met het Maybach-merk worden met de hand gebouwd en beginnen bij prijzen van zo’n 250 duizend euro (zonder belastingen) voor de Maybach 57 tot wel een miljoen voor een 62 S Landaulet.  Men doet er vijf tot zeven maanden over om een auto te bouwen. 

Er zou een nieuwe serie in de pijplijn zitten, met vijf verschillende modellen, maar het gaat er niet van komen. Daimler kondigde kort geleden aan te zullen stoppen met Maybach in 2013. Er komen extra luxe S-Klasses van Mercedes voor in de plaats.