Naar aanleiding van deze goede resultaten heeft de bandenfabrikant haar ambities voor de komende jaren verder verhoogd. CEO Michel Rollier, die in mei de leiding overdraagt aan Jean-Dominique Senaul, maakte bekend dat de nettowinst met 39 procent was gegroeid tot 1,462 miljard euro. Analisten hadden een bedrag van 1,27 miljard euro voorspeld. In 2010 bedroeg de winst nog 1,049 miljard. De omzet kwam uit op 20,719 miljard euro, een stijging van 16 procent ten opzichte van de 17,891 miljard in 2010. "Hiermee heeft Michelin de grote volatiliteit in de markt en de sterke stijging van grondstofkosten overwonnen", aldus Rollier. "Ondanks de fors gestegen grondstofkosten in 2011 heeft Michelin toch haar verkoopaantallen zien stijgen met 6,7 procent."

De ambitieuze winstdoelstelling voor 2015 bedraagt 2,5 miljard euro. Het bedrijf zegt zich vooral te gaan richten op haar positie als marktleider met grondverzetbanden en landbouwbanden. Ook komen in 2012 de nieuwe fabrieken gereed in Brazilië en China.