De Tomaso nu in Chinese handen

De Tomaso kruipt door het oog van de naald. Wat Saab niet is gelukt, lukt de firma van Gianmario Rossignolo op de valreep wel.

Het Chinese Hotyork Investment Group heeft een meerderheidsbelang verkregen in de startende en financieel noodlijdende autofabrikant uit Livorno en Turijn. De uitvoering komt op naam van het door Hotyork gecontroleerde Italiaanse Car Luxury Investment. Dit nieuws is vrijgegeven door de partij die de belangen behartigt van het consortium van financiële investeerders in Azië.

Het goede nieuws is dat de 900 werknemers in de voormalige Pininfarina-fabriek van Grugliasco, nu weer zekerder zijn van hun baan, maar ook de 200 werknemers in Livorno (het voormalige Delphi) kunnen opgelucht ademhalen. De investeerder heeft gegarandeerd om van de bestaande structuur gebruik te zullen maken. De Chinese onderneming heeft aangegeven juist internationaal te willen opereren en dus ziet het heil in een eigen Italiaanse productie en exploitatie van een exclusief automerk. CEO Qiu Kunjian zegt dat de overname zich momenteel in een afrondende fase bevindt. Gianluca Rossignolo blijft als zoon van de oprichter vicevoorzitter en zegt dat deze stap een logisch gevolg is van het nationale onbegrip waar hij op is gestuit als zelfstandige ondernemer. De familie Rossignolo wijst dus nog steeds openlijk met een beschuldigende vinger naar de overheid voor het mislukken van de oorspronkelijke onderneming.

Bron: AutoEdizione

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

De Tomaso nu in Chinese handen - Automobielmanagement.nl

De Tomaso nu in Chinese handen

De Tomaso kruipt door het oog van de naald. Wat Saab niet is gelukt, lukt de firma van Gianmario Rossignolo op de valreep wel.

Het Chinese Hotyork Investment Group heeft een meerderheidsbelang verkregen in de startende en financieel noodlijdende autofabrikant uit Livorno en Turijn. De uitvoering komt op naam van het door Hotyork gecontroleerde Italiaanse Car Luxury Investment. Dit nieuws is vrijgegeven door de partij die de belangen behartigt van het consortium van financiële investeerders in Azië.

Het goede nieuws is dat de 900 werknemers in de voormalige Pininfarina-fabriek van Grugliasco, nu weer zekerder zijn van hun baan, maar ook de 200 werknemers in Livorno (het voormalige Delphi) kunnen opgelucht ademhalen. De investeerder heeft gegarandeerd om van de bestaande structuur gebruik te zullen maken. De Chinese onderneming heeft aangegeven juist internationaal te willen opereren en dus ziet het heil in een eigen Italiaanse productie en exploitatie van een exclusief automerk. CEO Qiu Kunjian zegt dat de overname zich momenteel in een afrondende fase bevindt. Gianluca Rossignolo blijft als zoon van de oprichter vicevoorzitter en zegt dat deze stap een logisch gevolg is van het nationale onbegrip waar hij op is gestuit als zelfstandige ondernemer. De familie Rossignolo wijst dus nog steeds openlijk met een beschuldigende vinger naar de overheid voor het mislukken van de oorspronkelijke onderneming.

Bron: AutoEdizione

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding