De omzet van de groep kwam uit op 42,6 miljard euro (+9.4%). Hiervan is 40,7 miljard (+9.4%) afkomstig van de divisie auto’s.  ‘Renault had te maken met verschillende crisissituaties’, zegt topman Carlos Ghosn.  De verkoop van auto’s in Europa nam af, zo verklaart hij, en ook heeft zijn bedrijf geleden onder de gevolgen van de aardbeving in Japan. De bijdragen in de winst door geassocieerde bedrijven nam verder toe tot 1,52 miljard euro, met name dus door alliantiepartner Nissan.

Renault verwacht dat in 2012 de wereldwijde automarkt (personen- en bestelautomarkt) met vier procent zal groeien. Daarbij blijft er sprake van ‘contrasterende markten’, waarmee Renault wil zeggen dat met name de verkopen in Brazilië (+5%) en Rusland (+8%) zullen stijgen terwijl de Europese markt met drie tot vier procent zal dalen – in Frankrijk misschien wel zeven tot acht procent.  Belangrijke productintroducties (Lodgy, Clio IV en ZOE), een nieuwe reeks zuinige motoren en de nieuwe designtaal zullen Renault helpen zijn internationale groei volgens plan te realiseren, aldus topman Ghosn.

Carlos Ghosn: "De toename met negentien procent van onze verkopen buiten Europa hebben ervoor gezorgd dat we internationaal gezien groeien. Ik verwacht dat we over 2012 ruim meer dan 43 procent buiten Europa zullen afzetten en toch onze nummer één-positie in Frankrijk en de nummer twee-positie in Europa zullen kunnen vasthouden."

Zie ook Autoverkopen Europa afgenomen in januari