De zogenoemde ‘personalisatiecatalogus’ heeft een zeer belangrijke bijdrage geleverd en zorgde er voor dat honderd procent van alle auto’s werd voorzien van aanvullende opties. In 2011 breidde Ferrari het aanbod nog verder uit met het exclusieve Tailor-Made programma.

Met een return on sales (ROS) van ruim veertien procent behoort Ferrari opnieuw tot de beste fabrikanten in de automobielsector. De netto winst steeg licht tot 209 miljoen euro. "We kunnen alleen maar tevreden zijn met deze resultaten," verklaarde topman Luca di Montezemolo. "De resultaten zijn gerealiseerd ondanks een economische terugval die een uitdaging blijft vormen, vooral in Europa. Ze zijn het resultaat van zware investeringen en een cultuur van innovatie die in alle gebieden van onze business terugkomt. Onze internationale expansie blijft voortduren en momenteel is Ferrari vertegenwoordigd in 58 landen. We beschikken nu over een complete modelreeks die binnenkort tijdens de Autosalon van Genève wordt versterkt met een nieuwe twaalfcilinder. Een revolutionaire nieuwe auto die extreme prestaties en een ongekend vermogen levert."

Ferrari realiseerde in 2011 een recordverkoop in Amerika met 1.958 afgeleverde auto’s, een stijging van acht procent vergeleken met 2010. In de Chinese regio werden 777 auto’s (+62,6 procent) afgeleverd waarmee het enkele maanden geleden Ferrari’s op één na grootste markt is geworden. Van dit totaal werden er vijfhonderd in China zelf geleverd. Ook het Midden-Oosten bleef het goed doen, met een toename van 22 procent tot bijna 450 auto’s.  Ook Europa leverde een belangrijke bijdrage, waarbij Groot-Brittannië 2011 afsloot met 574 auto’s (+23 procent) en de vraag in Duitsland met 14,6 procent toenam tot 705 auto’s. Ook Zwitserland noteerde goede resultaten, met sterke verkopen voor de FF en in totaal een verkooptoename van 3,2 procent.

Ferrari’s afzonderlijke merkactiviteiten (merchandising, licenties en e-commerce) lieten een blijvend positieve trend zien. De Ferrari Store in het Abu Dhabi pretpark scoorde bijvoorbeeld een omzet van ruim 12,5 miljoen euro. De verkopen in de online Ferrari Store stegen met 25 procent, terwijl de Ferrari.com website 350 miljoen page views (+30 procent) noteerde.

De Ferrari Facebook-pagina telt nu 6,2 miljoen vrienden, een stijging van 65 procent vergeleken met twaalf maanden geleden, en Ferrari’s video’s op YouTube werden meer dan zes miljoen keer (+50 procent) bekeken. Ferrari’s aanwezigheid op vergelijkbare Chinese en Japanse sociale netwerken groeide in dezelfde periode aanzienlijk. Het Ferrari-museum in Maranello registreerde eveneens een recordaantal bezoekers – meer dan 240 duizend – waarvan zestig procent uit het buitenland afkomstig was.