Dat zei topman Carlos Ghosn bij de presentatie van de jaarcijfers. Renault verkocht 24 duizend auto’s in China in 2011, een fractie van de 2,7 miljoen auto’s die Renault in totaal verkocht. "De Chinese overheid heeft onlangs gezegd dat het niet mogelijk is je capaciteit te vergroten of productie te beginnen in China als je niet met innovaties komt. We weten dat we de elektrische auto naar China moeten brengen", aldus Ghosn. Behalve elektrische auto’s wil Ghosn ook meer luxe auto’s op de  Chinese markt brengen. "De duurste versies zullen naar China gaan."

In de Chinese media is gespeculeerd dat Renault een productiefaciliteit zou opzetten in Wuhan in centraal China, waar de lokale fabrikant Dongfeng een fabriek heeft.  Dongfeng werkt al met Nissan, de alliantiepartner van Renault.  Buitenlandse fabrikanten moeten een lokale partner hebben in China. De huidige range die Renault in China verkoopt, is volledig geïmporteerd, of uit Korea (Samsung) of uit Europa. Het betreden van de Chinese markt in zo’n laat stadium zal waarschijnlijk de innovatie van de elektrificatie nodig hebben om het voor elkaar te krijgen. Mogelijk is het delen met de technologie met Dongfeng de enige weg. (bron: China Car Times)