Beide bedrijven hebben overeensteming bereikt over een joint venture. Het bedrijf gaat auto’s van beide merken van JLR produceren en ook nog auto´s van de joint venture zelf. JLR en Chery hebben ook gezged dat zij een r&d-centrum gaan opzetten in China, dat ze motoren zullen gaan bouwen en dat ze samen de auto´s verkopen die door de joint venture worden geproduceerd. De bedrijven hebben niet bekendgemaakt om hoeveel geld het gaat. JLR bouwt de meeste van zijn auto´s in drie fabrieken in Engeland en is een laatkomer voor wat betreft productie in China. De concurrenten Audi, BMW en Mercedes bouwen al jaren in China, samen met een lokale partner want dat is de voorwaarde van de Chinese overheid. De twee Britse merken verkochten vorig jaar 42 duizend auto´s in China, zestig procent meer dan in het jaar ervoor en het is al zeventien procent van het totaal van ongeveer 240 duizend stuks.

China is voor JLR in omvang de derde markt na het Verenigd Koninkrijk en de VS. In een land als China waar grote auto´s populair zijn, verkoopt Land Rover veel 4×4´s. De fabriek in het Engelse Halewood is onlangs begonnen met het rekruteren van duizend nieuwe medewerkers voor de Evoque en de Freelander. Het laatste model wordt ook al gebouwd in een fabriek van Tata in India.  JLR is ook in gesprek met diverse partijen om productie te knnen stratne in Brazilië, aldus topman Ralf Speth in The Financial Times. Chery is een van de grootste private autofabrikanten van China. Vorig jaar verkocht Chery bijna 650 duizend eenheden.