BMW Group boekte over de afgelopen zes maanden een verkooprecord met een totaal van ruim 900 duizend auto’s, een toename van dik acht procent ten opzichte van de 833 duizend in H1 van 2011. Van de merken BMW, Mini en RR werd de afgelopen maand juni het op een na hoogste aantal weggezet, namelijk ruim 172 duizend.  Ian Robertson in de rvb van BMW verantwordelijk voor sales en marketing, zei dat hij het beoogde verkooprecord voor 2012 duidelijk binnen bereik heeft. "Er komen in de komende maand extra nieuwe modellen bij waarvan we verwachten dat ze bijdragen aan de groei." Robertson vindt het van belang dat er een goede balans is tussen Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië.  Hij wil overal vooruitgang boeklen, op grote en op kleine markten.De verdeling van de verschillende merken was als volgt:

BMW Group (900.539 exx.) +8,1%

BMW (747.064 exx.) +8,3%

 Mini (151.875 exx.) +7,0%

Rolls-Royce (1.600 exx.) +0,5%

BMW Motorrad (59.189 exx.) -2,3%