BMW-fabrieken bereiden zich voor e-mobiliteit

BMW investeert tot eind volgend jaar 125 miljoen euro in zijn fabrieken in Dingolfing en Landshut in Beieren om ze toe te rusten op de komst van de elektromobiliteit in het productgamma van BMW.

De fabrieken in Dingolfing en Landshut zullen belangrijke componenten voor de ev’s gaan bouwen en er zullen zo ongeveer vijfhonderd arbeidsplaatsen ontstaan in beide fabrieken samen. De nieuwe i3 van BMW (de mcv) wordt vanaf eind 2013 gebouwd in Leipzig, de sportwagen i8 volgt in 2014. Maar essentiële onderdelen voor de aandrijving, de carrosserie en het onderstel zullen worden geleverd door Dingolfing en Landshut.

Bijvoorbeeld voor de i3 zal Dingolfing de batterij, de transmissie en de aluminium structuur voor het chassis leveren. Ook voor de i8 zal de fabriek onderdelen en modules voor de voor- en achterwielophanging bouwen. De fabriek in Landshut zal elektromotoren en de range extender (i8) leveren, net als powertrains voor de modellen. Landshut bouwt ook onderdelen van koolstofvezel versterkt kunststof voor de carrosserieën. In Dingolfing wordt de eerste montagelijn voor de hoogspanningsbatterij voor de nieuwe i-Modellen in gebruik genomen.

 

BMW-fabrieken bereiden zich voor e-mobiliteit - Automobielmanagement.nl

BMW-fabrieken bereiden zich voor e-mobiliteit

BMW investeert tot eind volgend jaar 125 miljoen euro in zijn fabrieken in Dingolfing en Landshut in Beieren om ze toe te rusten op de komst van de elektromobiliteit in het productgamma van BMW.

De fabrieken in Dingolfing en Landshut zullen belangrijke componenten voor de ev’s gaan bouwen en er zullen zo ongeveer vijfhonderd arbeidsplaatsen ontstaan in beide fabrieken samen. De nieuwe i3 van BMW (de mcv) wordt vanaf eind 2013 gebouwd in Leipzig, de sportwagen i8 volgt in 2014. Maar essentiële onderdelen voor de aandrijving, de carrosserie en het onderstel zullen worden geleverd door Dingolfing en Landshut.

Bijvoorbeeld voor de i3 zal Dingolfing de batterij, de transmissie en de aluminium structuur voor het chassis leveren. Ook voor de i8 zal de fabriek onderdelen en modules voor de voor- en achterwielophanging bouwen. De fabriek in Landshut zal elektromotoren en de range extender (i8) leveren, net als powertrains voor de modellen. Landshut bouwt ook onderdelen van koolstofvezel versterkt kunststof voor de carrosserieën. In Dingolfing wordt de eerste montagelijn voor de hoogspanningsbatterij voor de nieuwe i-Modellen in gebruik genomen.