Magna: geen belangstelling voor instap in Opel

Magna heeft geen trek meer in een deelneming in Opel. Het plotselinge vertrek van Opel-baas Stracke had tot de speculaties geleid dat General Motors de verliezen bij Opel niet meer voor zijn rekening zou willen nemen en dat de kwestie Opel opnieuw zou oplaaien.

Het Duitse Handelsblatt op basis van uitspraken van de woordvoerder van Magna dat het Canedees-Oostenrijkse bedrijf geen belangstelling meer heeft voor Opel en de GM-woordvoerder verklaarde vandaag dat Opel een basisonderdeel is van de wereldwijde activiteiten van GM.  In 2009 was Magna samen met Russische investeerders kandidaat voor de overname van Opel, dat destijds te koop was omdat moeder GM op de rand van een faillissement balanceerde. Maar in november van dat jaar blies GM de verkoop plotseling af. Men wilde de Duitse dochter uiteindelijk toch zelf houden, met name omdat men bang was voor een transfer van technologische kennis naar Rusland. Naderhand ging het met name in de VS  weer beter met de autoverkoop en herstelde GM zijn winstgevendheid.

Magna: geen belangstelling voor instap in Opel - Automobielmanagement.nl

Magna: geen belangstelling voor instap in Opel

Magna heeft geen trek meer in een deelneming in Opel. Het plotselinge vertrek van Opel-baas Stracke had tot de speculaties geleid dat General Motors de verliezen bij Opel niet meer voor zijn rekening zou willen nemen en dat de kwestie Opel opnieuw zou oplaaien.

Het Duitse Handelsblatt op basis van uitspraken van de woordvoerder van Magna dat het Canedees-Oostenrijkse bedrijf geen belangstelling meer heeft voor Opel en de GM-woordvoerder verklaarde vandaag dat Opel een basisonderdeel is van de wereldwijde activiteiten van GM.  In 2009 was Magna samen met Russische investeerders kandidaat voor de overname van Opel, dat destijds te koop was omdat moeder GM op de rand van een faillissement balanceerde. Maar in november van dat jaar blies GM de verkoop plotseling af. Men wilde de Duitse dochter uiteindelijk toch zelf houden, met name omdat men bang was voor een transfer van technologische kennis naar Rusland. Naderhand ging het met name in de VS  weer beter met de autoverkoop en herstelde GM zijn winstgevendheid.