In totaal zijn er vorig jaar 310 duizend ideeën doorgevoerd, waarvan 83 procent in locaties buiten Duitsland. "Vergeleken met het voorgaande jaar steeg het aantal doorgevoerde ideeën met drie procent en de netto besparingen wereldwijd met 22 procent", aldus Elke Strathmann, HR-directeur bij Continental. "Dit laat zien dat de medewerkers zich sterk identificeren met het bedrijf."

Het indienen van ideeën maakt deel uit van Continental Idea Management (CIM). Volgens dit programma reikt Continental elk jaar een award uit aan de locatie met het hoogste aantal het aantal deelnemers en aantal geimplementeerde ideeën en de bereikte besparing. "CIM is een proces waarmee we de creativiteit van medewerkers stimuleren", aldus Matthias Nehrhoff, Hoofd Corporate Idea Management bij Continental. "Dit helpt de medewerkers processen en de kwaliteit te optimaliseren. Ook moet dit de motivatie en de ontwikkeling van medewerkers verbeteren."

Van alle Conti-fabrieken in de wereld scoort die van Icheon (Zuid-Korea) het beste . De 730 medewerkers dienden meer dan 33,5 duizend ideeën in die met succes zijn geïmplementeerd. De locatie in Rubí (Spanje) kwam op de tweede plaats met zestig ideeën per werknemer en die in Guadalajara (Mexico) op de derde plaats.