Ook de omzet steeg. Deze bedroeg in het eerste kwartaal van 2012 10,7 miljard euro, 5,9 procent hoger dan in dezelfde periode van 2011. Het aantal verkochte banden daalde met ruim 8 procent, dit als gevolg van de afgenomen vraag in zowel de eerste montage- als de vervangingsmarkt in Europa.

Michelin zegt tot de hogere winst en omzet te zijn gekomen door haar mondiale strategie en de vorig jaar doorgevoerde prijsverhogingen. De aanwezigheid in de hele wereld in elk segment van de bandenmarkt is volgens Michelin een sterk voordeel. Bedreigingen zijn de hoge kosten van grondstoffen en de huidige lage vraag naar banden in Europa. Michelin is daarom begin dit jaar gestart met een ambitieus investeringsplan van 2 miljard euro. Dit plan behelst de bouw van nieuwe productiecapaciteit in groeimarkten, het verbeteren van de productiviteit in bestaande markten en de innovatie van duurzame technologie.

Voor geheel 2012 heeft Michelin als doel om haar bedrijfsresultaat te vergroten ten opzichte van 2011. De bandenproducent rekent op een daling in de verkoop van nieuwe banden van 3 tot 5 procent op jaarbasis.