Dat blijkt volgens vakblad Automobilwoche uit een peiling door bureau Puls, gehouden in opdracht van de website Gebrauchtwagen.de.  De marktverkenning wijst verder uit dat een derde van de Duitse prospects ‘niet uitsluit’ om de koop via internet te sluiten. Mannen staan wat meer open voor een online autoaankoop dan vrouwen.

Volgens manager Rötger Arnold van Gebrauchtwagen.de is de omvang van de korting maatgevend voor de beslissing. "Zo’n veertig procent van de ondervraagden wil een prijsvoordeel van minimaal twintig procent vergeleken met de reguliere dealer. Die eis geldt vooral in de hogere prijsregionen, zeg maar het niveau Audi. Daarentegen zegt een derde van de mensen die in zijn voor een Volkswagen of Opel al vanaf tien procent prijsvoordeel de dealer opzij te schuiven. Heel anders reageren de Renault-klanten: slechts tien procent is te porren voor online kopen, maar pas vanaf veertig procent korting.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding