De omzet nam toe met 18 percent tot 612,29 miljoen dollar. De groei in dit kwartaal werd voornamelijk veroorzaakt door de Indiase markt, waar de groei 24 procent bedroeg. Hier was een sterke stijging in de verkoop van truck- en busbanden. Ook Zuid-Afrika gaf een belangrijke impuls aan de groei met een toename van 29 procent. Europa liet een kleinere groei zien, ondanks de zorgen om de economie en de vertraging in de autoverkopen.

Volgens Onkar S Kanwar, CEO van Apollo Tyres, is het bedrijf er ondanks de uitdagende omstandigheden in geslaagd verder te groeien: "Onze omzet profiteerde van een groei in de vervangingsvraag, vooral in India en Zuid-Afrika. Onze investering in deze moeilijke tijd die we hebben gedaan in de fabriek in Chennai, betaalt zich nu terug aangezien de markt vraagt om onze bus- en truckbanden."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding