In die orde van grootte, zei  Dieter Zetsche in een interview met het Duitse weekblad Der Zeit. Daimler wil tegen het einde van dit decennium zowel BMW als Audi hebben ingehaald. Maar vooralsnog loopt Daimler vooral ook achter op het gebied van de winstgevendheid en daarom moeten in de komende twee jaar de kosten sterk worden gedrukt.  De productie van Mercedes-modellen moet  maar liefst een kwart van de tijd sneller gaan. Daimler wil tot 2014 de kosten met twee miljard euro laten dalen, zonder ontslagen te laten vallen.

Zetsche denkt dat de afzetverdubbelng mogelijk is door de verwachte wereldwijde groei in de afzet van premium personenauto’s. "Dat maakt het mogelijk dat we in de komende tien jaar net zoveel groeien als in de honderd jaar die achter ons liggen", aldus Zetsche. "Die kans laten we niet lopen." Vooral de nieuwe A-Klasse moet een belangrijk steentje bijdragen. Van die auto zouden inmiddels negentigduizend bestellingen binnen zijn waardoor de afzet over 2012 vijf procent hoger zal uitpakken dan het record over 2011. (bron: Der Zeit)

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding