De aandelen zijn nu nog in het bezit van een trustfonds van de vakbond UAW, de United Auto Workers, dat medische kosten voor gepensioneerde Chrysler-werknemers uitkeert. Het fonds verwierf de aandelen na de nationalisatie in 2009. Fiat verwierf toen twintig procent en heeft dit inmiddels uitgebreid tot 58,5 procent.

Fiat is in een arbitrageprocedure met het trustfonds. Topman Marchionne zei op een bijeenkomst voor The Counsil for the Unites States and Italy altijd op het standpunt te hebben gestaan te moeten betalen maar dat de prijs de vraag is. De arbitrageprocedure zou ‘part of the dance’ zijn. Als beide partijen geen overeenstemming bereiken voor het einde van het jaar kan het fonds een beursintroductie (IPO) in gang zetten waarmee Fiat potentieel de mogelijkheid wordt ontnomen alle aandelen te verwerven. Zo’n procedure kan maanden duren om aan alle eisen te voldoen.

Zakenbank UBS schat de waarde van Chrysler op 9,0 tot 13,4 miljard dollar waarmee het deel van UAW neerkomt op 4,1 tot 5,5 miljard dollar. Volgens de Italiaans uitgave Il Messaggero zou Fiat gesprekken voeren met banken om zijn vermogen met een tot twee miljard euro te verhogen, maar dat ontkent Fiat.