Opel’s tussenpaus Thomas Sedran heeft dat gezegd in een interview met het Duitse blad Wirtschaftswoche. Er zou een concept in voorbereiding zijn om het merk een duidelijk gezicht te geven in de overzeese markten.

Zowel deskundigen als medewerkers van de Opel-fabrieken adviseren al langer om de focus te richten op andere continenten. Tot nu toe echter bleef de export beperkt, aangezien moederbedrijf General Motors de kansen van een andere GM-merk – Chevrolet – niet wilde frustreren. Nadere details over de overzeese uitrol van het Opel-label maakte Sedran niet bekend. Wel heeft het management om veiligheidsredenen een voor afgelopen zaterdag feest afgezegd. Vanwege het vijftigjarig jubileum van de fabriek in Bochum zou er een megaparty voor twintigduizend bezoekers plaatsvinden. Afgelopen vrijdag werd het werk enkele uren neergelegd. ‘Bochum’ staat volgens Sedran op de nominatie om in 2016 gesloten te worden, hetgeen circa drieduizend medewerkers hun baan zou gaan kosten.