Klad in dure auto’s in Italië

Ineenstortende verkoopcijfers van Ferrari’s, Porsches en Aston Martins geven aan dat het een beetje gedaan is met de dolce vita in Italië. De verkopen van Maserati daalden het hardst met 72 procent.

Politieke onzekerheid en bezuinigingsmaatregelen zouden de oorzaak zijn van de slechtste verkoopcijfers van dure auto’s. De automarkt in Italië ligt sowieso op z’n gat met een resultaat van 1,4 miljoen eenheden in 2012, het slechtste resultaat in dertig jaar sinds 1979. "Het hardst zijn luxe Italiaanse merken getroffen. Ferrari-verkopen in Italië daalden met 57 procent, die van Maserati met 72 procent.  Dat meldt Financial Times op basis van cijfers van de associatie van de Italiaanse autoindustrie Unrae. Maar ook buitenlandse merken hebben te lijden: de verkopen van Porsche in Italië gingen met 22 procent naar beneden, die van Aston Martin met veertig procent.  De laatste stand van zaken uit de autowereld bevestigt de gang van zaken in de gehele Italiaanse luxe-industrie, inclusief die van mode en mode-accessoires. De verkoop van luxe producten in z’n algemeenheid is sinds vorig jaar dramatisch gedaald nadat bezuinigingsmaatregelen werden ingevoerd.  De totale markt van luxe goederen in Italië zou met een miljard euro zijn gedaald in de laatste anderhalf jaar. Maar er blijft altijd nog 15,7 miljard euro over – goed voor zestigduizend Maserati’s of vijftigduizend Ferrari’s. (bron: FT)      

Klad in dure auto’s in Italië - Automobielmanagement.nl

Klad in dure auto’s in Italië

Ineenstortende verkoopcijfers van Ferrari’s, Porsches en Aston Martins geven aan dat het een beetje gedaan is met de dolce vita in Italië. De verkopen van Maserati daalden het hardst met 72 procent.

Politieke onzekerheid en bezuinigingsmaatregelen zouden de oorzaak zijn van de slechtste verkoopcijfers van dure auto’s. De automarkt in Italië ligt sowieso op z’n gat met een resultaat van 1,4 miljoen eenheden in 2012, het slechtste resultaat in dertig jaar sinds 1979. "Het hardst zijn luxe Italiaanse merken getroffen. Ferrari-verkopen in Italië daalden met 57 procent, die van Maserati met 72 procent.  Dat meldt Financial Times op basis van cijfers van de associatie van de Italiaanse autoindustrie Unrae. Maar ook buitenlandse merken hebben te lijden: de verkopen van Porsche in Italië gingen met 22 procent naar beneden, die van Aston Martin met veertig procent.  De laatste stand van zaken uit de autowereld bevestigt de gang van zaken in de gehele Italiaanse luxe-industrie, inclusief die van mode en mode-accessoires. De verkoop van luxe producten in z’n algemeenheid is sinds vorig jaar dramatisch gedaald nadat bezuinigingsmaatregelen werden ingevoerd.  De totale markt van luxe goederen in Italië zou met een miljard euro zijn gedaald in de laatste anderhalf jaar. Maar er blijft altijd nog 15,7 miljard euro over – goed voor zestigduizend Maserati’s of vijftigduizend Ferrari’s. (bron: FT)