Dat is één van de belangrijke conclusies uit het jaarlijkse KPMG-rapport over de ontwikkelingen in de internationale autosector. KPMG vroeg daarvoor de mening van tweehonderd managers van autofabrikanten, toeleveranciers, verhuur- en leasebedrijven en mobiliteitsverstrekkers in 31 landen. De voortdurende onzekerheid over elektromobiliteitstechnologieën in combinatie met nieuwe trends op het gebied van de globalisering, de snelle verstedelijking en het veranderd consumentengedrag verklaren voor een groot deel een grote verschuiving in het autolandschap, denkt KPMG. ‘’Het wordt er voor het bedrijfsmodel alleen maar ingewikkelder op", redeneert  Mathieu Meyer, hoofd automotive bij KPMG. Een derde van de ondervraagden verwacht dat de vraag zich de komende tijd vooral richt op plug-in hybride modellen. Non-plug-in hybride auto’s komen nu op de tweede plaats – vorig jaar nog op één – terwijl volledig door batterijen aangedreven auto’s pas als vijfde worden genoemd. "De gewijzigde mening weerspiegelt de onzekerheid over wat de dominerende technologie zal worden,” stelt Meyer.

Meer hierover in Automobiel Management 2013-1 van 18 januari