Positief branchenieuws op conferentie NADA

De crisis van 2008 heeft de Amerikaanse autosector goed gedaan, blijkt op de NADA-conferentie in Orlando.

De overblijvers voelen zich althans sterker dan ooit, meldt AM-medewerker Clem Dickmann, aanwezig op de conferentie. De grote schoonmaak onder de autodealers levert nu haar rendement op, stelt Dickmann vanuit de Amerikaanse Oostkust.

Mike Jackson, CEO van AutoNation, een dealer zo groot als de hele Nederlandse markt, zet met zijn optimistische verhaal de toon. Met zijn bedrijf groeide Jackson in iets meer dan tien jaar uit tot de grootste autodealer. Ook wist hij tijdens de crisis rond 2008 het hoofd fier boven water te houden. Zijn geheim: centraliseer je algemene diensten, geloof en investeer in je mensen en zorg dat de verhouding met je fabrikant er een is op basis van gelijkwaardigheid.

Maar bovenal zit Jackson bovenop de consument. "Wij moeten ons realiseren wat de auto voor onze klanten betekent. Toen de crisis op z’n top was, werd er op alles bezuinigd. De hypotheek of huur werd later betaald, er kwam geen nieuw bankstel of nieuwe keuken, zelfs op voeding werd door veel consumenten stevig bezuinigd. Maar de lening op de auto moest doorgaan. Verlies je je auto, dan verlies je je waardigheid en je vrijheidsgevoel – en dat wil geen enkele Amerikaan."

Een compleet verslag van de conferentie leest u in editie 3 van Automobiel Management.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Positief branchenieuws op conferentie NADA - Automobielmanagement.nl

Positief branchenieuws op conferentie NADA

De crisis van 2008 heeft de Amerikaanse autosector goed gedaan, blijkt op de NADA-conferentie in Orlando.

De overblijvers voelen zich althans sterker dan ooit, meldt AM-medewerker Clem Dickmann, aanwezig op de conferentie. De grote schoonmaak onder de autodealers levert nu haar rendement op, stelt Dickmann vanuit de Amerikaanse Oostkust.

Mike Jackson, CEO van AutoNation, een dealer zo groot als de hele Nederlandse markt, zet met zijn optimistische verhaal de toon. Met zijn bedrijf groeide Jackson in iets meer dan tien jaar uit tot de grootste autodealer. Ook wist hij tijdens de crisis rond 2008 het hoofd fier boven water te houden. Zijn geheim: centraliseer je algemene diensten, geloof en investeer in je mensen en zorg dat de verhouding met je fabrikant er een is op basis van gelijkwaardigheid.

Maar bovenal zit Jackson bovenop de consument. "Wij moeten ons realiseren wat de auto voor onze klanten betekent. Toen de crisis op z’n top was, werd er op alles bezuinigd. De hypotheek of huur werd later betaald, er kwam geen nieuw bankstel of nieuwe keuken, zelfs op voeding werd door veel consumenten stevig bezuinigd. Maar de lening op de auto moest doorgaan. Verlies je je auto, dan verlies je je waardigheid en je vrijheidsgevoel – en dat wil geen enkele Amerikaan."

Een compleet verslag van de conferentie leest u in editie 3 van Automobiel Management.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding