Dit blijkt uit het jaarverslag over 2012. De zwakkere vraag was volgens AkzoNobel van invloed op de behaalde volumes in de divisie Automotive and Aerospace Coatings. Gunstige valuta-effecten en prijsacties deden desondanks de omzet stijgen met twee procent tot ruim 1,05 miljard euro. In 2011 was dit nog 1,03 miljard euro. Ook reorganisaties en herstructureringsactiviteiten in volwassen markten hielpen de kosten te beheersen, zo meldt AkzoNobel . De omzet van geheel AkzoNobel steeg in 2012 met vijf procent naar 15,4 miljard euro. "AkzoNobel heeft een sterk resultaat neergezet in moeilijke markten, ondersteund door ons prestatieverbeterprogramma dat de tussentijdse doelstellingen overtrof", aldus ceo Ton Büchner. "Op de korte termijn blijven de economische omstandigheden uitdagend."  Tussen 2012 en 2015 mikt AkzoNobel op vier procent omzetgroei. (bron Autoschadeportaal)