Ford verkocht 9,3 procent meer auto’s dan in dezelfde maand in 2012. Bij General Motors ging de afzet met 7,2 procent vooruit. Chrysler boekte een verkoopgroei van ruim vier procent.

Ford-marketingdirecteur Ken Czubay verwacht ook voor de komende tijd een verkoopgroei, ondanks de politieke onenigheid over de Amerikaanse begroting en de bezuinigingen die ’s lands economie waarschijnlijk gaan treffen. "Wij denken dat de positieve factoren uiteindelijk zullen overheersen." De gemiddelde leeftijd van de Amerikaanse auto’s is op dit moment de hoogste in de geschiedenis van het autobezit in de VS.

Ook buitenlandse producenten wisten vorige maand hun auto’s beter in de VS te slijten dan in februari 2012. Wel bleef de groei iets achter bij die van de Amerikaanse producenten. Toyota verkocht 4,3 procent meer auto’s, Volkswagen pluste bijna drie procent.

Een van de autoproducenten die minder auto’s verkochten was Nissan: -7,2 procent. Ook BMW zag de verkopen iets dalen. Opvallend was de sterke toename van de verkopen van luxere merken. Porsche verkocht ruim dertig procent meer auto’s, Land Rover twintig procent.