Die had vorig jaar een tijdelijke voorsprong op BMW genomen. De gerealiseerde plus ten opzichte van februari 2012 was 4,7 procent groot. De groei is vooral te danken aan de afzetmarkten China, het Verenigd Koninkrijk en Rusland. Op het vaste land van Europa ging het echter merkbaar minder. Vooral de X1 en de 3-serie zijn momenteel in trek, maar Mini is duidelijk toe aan een nieuwe modelgeneratie. Het saldo over de eerste 2 maanden van 2013 bedraagt voor de BMW Groep nu 222.207 verkopen. Dat is 9,2 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Bij concurrent Audi staat de teller nu op 221.800 verkochte auto’s, hetgeen 9,4 procent meer is dan in 2012. Bij Audi doen vooral de A1 en Q3 het momenteel erg goed. Februari was met afgerond 110.000 verkochte auto’s echter iets minder goed dan de maand ervoor. Mercedes-Benz heeft moeite om het groeitempo van Audi en BMW bij te houden. De teller staat na 2 maanden op 184.978 verkopen; een bescheiden plus van 1,3 procent ten opzichte van vorig jaar. In februari was er ten opzichte van januari zelfs sprake van een afzetdaling. Mercedes-Benz hoopt met de CLA het tij te kunnen keren.