De omzet nam met dertig procent toe tot 1,45 miljard euro. Ruim 87 procent van de omzet (1,27 miljard euro) realiseerde Bentley op de exportmarkten, dus buiten Groot-Brittannië. Het marktaandeel van Bentley in het wereldwijde topsegment steeg tot twintig procent, dat is een stijging van vijf procentpunten ten opzichte van 2011. De internationale groei van Bentley komt vooral op het conto van de opening van zestien nieuwe distributeurs in verschillende landen, waaronder Nederland bij Pon want ‘Bentley Leusden’ ging op 1 mei 2012 officieel van start als distributeur voor Nederland nadat Hessing failliet was gegaan. Aan het eind van 2012 had Bentley in totaal 173 dealers in vijftig landen. Over heel 2013 verwacht Bentley nog eens veertig nieuwe dealers aan te kunnen stellen. Ter vergelijk, voor zover de merken Bentley en Rolls-Royce nog te vergelijken vallen: Rolls-Royce (BMW Group) contracteerde 35 dealers erbij en heeft er nu wereldwijd 111, waarvan zestien stuks in China.  

Vooral dankzij nieuwe modellen als de Continental GT V8 en GTC V8 kwam het totaal aantal verkochte Bentley’s op 8,5 duizend, een plus van 22 procent vergeleken met 2011. De Continental-lijn was het meest populair met een aandeel van 62 procent van de afzet. De Flying Spur-range was goed voor 25 procent van de verkopen en de Mulsanne voor 13 procent. De VS was vorig jaar de belangrijkste markt want de Amerikanen kochten tweeënhalf duizend Bentley’s. China staat op de tweede plaats met 2,2 duizend exemplaren en in thuisland Groot-Brittannië werden iets meer dan duizend Bentley’s afgeleverd. Het merk groeide sterk in Japan (+73%) en de regio’s Azië-Pacific en Midden-Oosten (beide +44%). In de kwakkelende Europese markt steeg het aantal afleveringen ten opzichte van 2011 met twaalf procent tot dertienhonderd exemplaren waarvan 25 stuks in Nederland, gemiddeld iets meer dan twee per maand dus.  

Bentley zegt 2013 ‘zeer sterk’ gestart te zijn. In de eerste twee maanden van dit jaar steeg het aantal afgeleverde auto’s met veertig procent vergeleken met 2012. Over de eerste twee maanden werden er in Nederland zeven stuks geleverd, gemiddeld drieënhalf per maand. Mede door de komst van de nieuwe Flying Spur (halverwege dit jaar) verwacht Bentley voor 2013 groeicijfers van meer dan tien procent.