Peiling door Wolk: Duitser in voor online onderhoud regelen

Zestig à zeventig procent van de automobilisten kan het zich goed voorstellen dat ze in de nabije toekomst hun auto-onderhoud online regelen.

35 procent haalt zijn informatie over onderhoud en de kwaliteit van garages af van het internet – en de trend is stijgend. Dat en meer concludeert de Duitse marktverkenner Wolk in zijn 190 pagina’s omvattende onderzoek ‘After Sales Goes Online’. Het belicht de effecten van onderhoudsportals op diverse doelgroepen.

In augustus vorig jaar peilde het bureau online de mening van 1.062 Duitse autorijders die zelf het onderhoud van hun voertuig regelen. De vragen hadden betrekking op het gebruik van internet (algemeen, autogerelateerd), houding ten aanzien van online onderhoudsportals en hun offline gedrag inzake voertuigonderhoud. Uit de resultaten komen diverse trends naar voren. Bijvoorbeeld dat onderhoudsportals weliswaar slechts aarzelend worden geaccepteerd, maar dat ze intussen wel zorgen voor meer transparantie op dit vlak. Het gaat niet alleen om het uurtarief maar ook om de (door de consument ervaren) kwaliteit van onderdelen en dienstverlening, locatie en mogelijkheden om online afspraken te plannen.

Volgens de experts van Wolk blijkt uit de peiling dat er een sterk groeipotentieel is voor online aanbieders van auto-onderhoud. Internetgeoriënteerde autorijders spenderen momenteel gemiddeld 830 euro per jaar voor producten en diensten (niet alleen automotive) en bijna twee werkdagen per week on het world wide web. In de toekomst zullen deze online uitgaven toenemen met elf procent.

http://www.wolk-aftersales.com/after-sales-goes-online-report.html#table-of-content

Peiling door Wolk: Duitser in voor online onderhoud regelen - Automobielmanagement.nl

Peiling door Wolk: Duitser in voor online onderhoud regelen

Zestig à zeventig procent van de automobilisten kan het zich goed voorstellen dat ze in de nabije toekomst hun auto-onderhoud online regelen.

35 procent haalt zijn informatie over onderhoud en de kwaliteit van garages af van het internet – en de trend is stijgend. Dat en meer concludeert de Duitse marktverkenner Wolk in zijn 190 pagina’s omvattende onderzoek ‘After Sales Goes Online’. Het belicht de effecten van onderhoudsportals op diverse doelgroepen.

In augustus vorig jaar peilde het bureau online de mening van 1.062 Duitse autorijders die zelf het onderhoud van hun voertuig regelen. De vragen hadden betrekking op het gebruik van internet (algemeen, autogerelateerd), houding ten aanzien van online onderhoudsportals en hun offline gedrag inzake voertuigonderhoud. Uit de resultaten komen diverse trends naar voren. Bijvoorbeeld dat onderhoudsportals weliswaar slechts aarzelend worden geaccepteerd, maar dat ze intussen wel zorgen voor meer transparantie op dit vlak. Het gaat niet alleen om het uurtarief maar ook om de (door de consument ervaren) kwaliteit van onderdelen en dienstverlening, locatie en mogelijkheden om online afspraken te plannen.

Volgens de experts van Wolk blijkt uit de peiling dat er een sterk groeipotentieel is voor online aanbieders van auto-onderhoud. Internetgeoriënteerde autorijders spenderen momenteel gemiddeld 830 euro per jaar voor producten en diensten (niet alleen automotive) en bijna twee werkdagen per week on het world wide web. In de toekomst zullen deze online uitgaven toenemen met elf procent.

http://www.wolk-aftersales.com/after-sales-goes-online-report.html#table-of-content