Het zou gaan om een deal waarin VW onderdelen levert aan Heuliez, in ruil voor productiediensten. Meer details wilde de zegsman Automotive News Europe niet geven. Bij VW wordt slechts bevestigd dat de Franse onderneming een van de partijen is waarmee het concern praat.

Heuliez vroeg op 8 april faillissement aan, voor de derde keer in de afgelopen vier jaar. Een poging om geld te krijgen van de Franse overheid mislukte, waarna een rechtbank deze week Heuliez onder curatele plaatste. Het bedrijf heeft zes maanden de tijd om een nieuwe investeerder te vinden, onder verplichte begeleiding van een door de rechtbank aangewezen curator. Lukt dat niet, dan houdt de carrosseriebouwer op te bestaan.

Sinds het uitbreken van de economische crisis maakt de financiële positie van Heuliez geregeld jo-jo-bewegingen. Diverse pogingen tot herstructureren en/of investeerders aan te trekken liepen op niets uit. Peugeot en Citroën waren in het verleden veelvuldig klant voor speciale uitvoeringen in kleinere series. Het meest door Heuliez geproduceerde model is de 206 CC, waarvan 350 duizend exemplaren de productielijnen verlieten.