Op de Duitse thuismarkt steeg de verkoop van Porsche juist met bijna een kwart. In totaal reden in de eerste 3 maanden van dit jaar wereldwijd 37.009 Porsches de showrooms uit; een toename met afgerond 20 procent.

In januari dit jaar noteerde Porsche 12.061 nieuwe auto’s die wereldwijd aan klanten werden afgeleverd. Daarmee realiseerde de sportwagenfabrikant een stijging van 25,5 procent in vergelijking met dezelfde maand van het voorgaande jaar, waarin uiteindelijk een verkooprecord werd genoteerd.

"Het nieuwe jaar is goed begonnen voor ons", zo reageerde Bernhard Maier eerder, lid van de Raad van Bestuur van Porsche AG. "We hebben een aantrekkelijk modellengamma, dus we hebben reden om optimistisch te zijn voor 2013. Toch blijven we alle markten aandachtig in de gaten houden, zodat we in staat zijn om snel te reageren." Het dochterbedrijf van autoconcern Volkswagen verwacht dat zijn winst dit jaar op een vergelijkbaar niveau zal uitkomen als in 2012.