Topman Ghosn Renault-Nissan ziet niks meer in accuwissel

Renault-Nissan-topman Carlos Ghosn verwacht niet dat de elektrische auto’s van de toekomst zullen accuwisselen. Zijn verwachting is vooral gebaseerd op de tegenvallende vraag naar de Renault Fluence ZE, die Renault in samenwerking met de Israëlische firma Better Place voor het wisselen van accupakketten ontwikkelde.

Gohsn stelt dat dat hij niet denkt dat consumenten zitten te wachten op elektrische auto’s met accuwisseltechniek. Consumenten hebben naar zijn idee meer interesse in ev’s die kunnen opladen aan het stroomnet. Renault verkocht slechts tweeduizend exemplaren van de Fluence ZE die voorzien is van een verwisselbare accu. Een aantal van deze auto’s rijdt in testprojecten in Denemarken, Israël en Nederland. Ghosn stelt dat de meer dan vijftigduizend verkochte exemplaren van de Nissan Leaf het bewijs is dat het opladen van elektrische auto’s de voorkeur heeft boven accuwisselen.

Ook de tegenslag die accuwisselpartner Better Place doormaakt is voor Ghosn een bevestiging voor zijn visie op het elektrisch rijden. Het bedrijf dat een wereldwijd netwerk accuwisselstations wilde realiseren lijdt sinds de oprichting in 2007 verlies. Nu bedraagt de schuld zo’n 437 miljoen dollar. In oktober vorig jaar stapte oprichter Shai Agassi op en ook zijn de activiteiten van Better Place in de Amerikaanse staat Californië en Australië gestaakt. Better Place concentreert zich nu op de activiteiten in Denemarken en Israël. Wat er met de samenwerking tussen Renault/Nissan en Better Place gaat gebeuren is nog niet bekend. (Bron: ZerAuto)

Topman Ghosn Renault-Nissan ziet niks meer in accuwissel - Automobielmanagement.nl

Topman Ghosn Renault-Nissan ziet niks meer in accuwissel

Renault-Nissan-topman Carlos Ghosn verwacht niet dat de elektrische auto’s van de toekomst zullen accuwisselen. Zijn verwachting is vooral gebaseerd op de tegenvallende vraag naar de Renault Fluence ZE, die Renault in samenwerking met de Israëlische firma Better Place voor het wisselen van accupakketten ontwikkelde.

Gohsn stelt dat dat hij niet denkt dat consumenten zitten te wachten op elektrische auto’s met accuwisseltechniek. Consumenten hebben naar zijn idee meer interesse in ev’s die kunnen opladen aan het stroomnet. Renault verkocht slechts tweeduizend exemplaren van de Fluence ZE die voorzien is van een verwisselbare accu. Een aantal van deze auto’s rijdt in testprojecten in Denemarken, Israël en Nederland. Ghosn stelt dat de meer dan vijftigduizend verkochte exemplaren van de Nissan Leaf het bewijs is dat het opladen van elektrische auto’s de voorkeur heeft boven accuwisselen.

Ook de tegenslag die accuwisselpartner Better Place doormaakt is voor Ghosn een bevestiging voor zijn visie op het elektrisch rijden. Het bedrijf dat een wereldwijd netwerk accuwisselstations wilde realiseren lijdt sinds de oprichting in 2007 verlies. Nu bedraagt de schuld zo’n 437 miljoen dollar. In oktober vorig jaar stapte oprichter Shai Agassi op en ook zijn de activiteiten van Better Place in de Amerikaanse staat Californië en Australië gestaakt. Better Place concentreert zich nu op de activiteiten in Denemarken en Israël. Wat er met de samenwerking tussen Renault/Nissan en Better Place gaat gebeuren is nog niet bekend. (Bron: ZerAuto)