En in vergelijking met wat andere ceo’s in de auto-industrie is zijn inkomen eerder aan de lage kant. Zo kon Ford-topman Alan Mulally vorig jaar 21 miljoen dollar (16 miljoen euro) mee naar huis nemen. Ceo Martin Winterkorn van Volkswagen verdiende 14,5 miljoen euro. Maar topmannen van andere Japanse autoconcerns verdienden vorig jaar echter beduidend minder dan Ghosn. Akio Toyoda van Toyota kreeg in 2012 een bedrag van 1,44 miljoen euro op zijn bankrekening bijgeschreven en Takanobu Ito, ceo van Honda, verdiende 145 miloen yen, (1,13 miljoen euro). Ghosn laat ook weten dat zijn salaris ten opzichte van 2011 slechts licht gestegen is (met achtduizend euro). En om zijn vergoeding in perspectief te plaatsen: Ghosn verdiende per verkochte Nissan afgerond anderhalf euro (Nissan trok 4,9 miljoen kopers in 2012). Het Japanse merk had een goed jaar, ondanks dat er tijdelijk een boycot in China was op Japanse auto’s. In totaal stegen de verkopen van Nissan ten opzichte van 2011 met 5,8 procent. Samen met alliantiepartner Renault kwam het saldo uit op wereldwijd 8,1 miljoen auto’s. Overigens ontvangt Ghosn naast zijn inkomsten bij Nissan ook nog een salaris als topman van het Franse Renault.