PSA Peugeot Citroen blijft verlies maken

PSA Peugeot Citroën is over het eerste halfjaar weer diep in de rode cijfers gedoken. Onder de streep maakte het concern een verlies van 426 miljoen euro. Maar er is ook reden tot hoop.

Het verlies was nog maar de helft van het verlies in dezelfde periode van vorig jaar maar vooral de autodivisie komt moeizaam tot herstel. Alleen met de auto’s maakte het PSA-concern een verlies 510 miljoen euro, in vergelijking met 657 miljoen euro in H1-2012. De omzet liet ook te wensen over als gevolg van te weinig verkochte auto’s. In Europa ging de omzet terug met dertien procent naar 27,7 miljard, de afdeling personenwagens liep acht procent achter.

Toeleverancier Faurecia kon de teruggang verminderen en er gloort hoop door een plus in China, waar PSA actief is maar niet op gelijk niveau als bijvoorbeeld Volkswagen. Het kostenbespaarprogramma waarmee topman Varin het concern weer op de rails wil krijgen zou goed op weg zijn. De ondernemingsraden hebben eind april groen licht gegeven voor het sluiten van de fabriek in Aulnay bij Parijs tegen eind 2014 en ingestemd met een bespaarpakket dat achtduizend mensen hun baan zal kosten. (PSA/dpa/automobilwoche)

De Europese Commissie gaf in middels wel toestemming voor zeven miljard euro aan steun van de Franse regering, met name voor Banque PSA Finance.

Lees ook: Banque PSA Finance wellicht te koop

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

PSA Peugeot Citroen blijft verlies maken - Automobielmanagement.nl

PSA Peugeot Citroen blijft verlies maken

PSA Peugeot Citroën is over het eerste halfjaar weer diep in de rode cijfers gedoken. Onder de streep maakte het concern een verlies van 426 miljoen euro. Maar er is ook reden tot hoop.

Het verlies was nog maar de helft van het verlies in dezelfde periode van vorig jaar maar vooral de autodivisie komt moeizaam tot herstel. Alleen met de auto’s maakte het PSA-concern een verlies 510 miljoen euro, in vergelijking met 657 miljoen euro in H1-2012. De omzet liet ook te wensen over als gevolg van te weinig verkochte auto’s. In Europa ging de omzet terug met dertien procent naar 27,7 miljard, de afdeling personenwagens liep acht procent achter.

Toeleverancier Faurecia kon de teruggang verminderen en er gloort hoop door een plus in China, waar PSA actief is maar niet op gelijk niveau als bijvoorbeeld Volkswagen. Het kostenbespaarprogramma waarmee topman Varin het concern weer op de rails wil krijgen zou goed op weg zijn. De ondernemingsraden hebben eind april groen licht gegeven voor het sluiten van de fabriek in Aulnay bij Parijs tegen eind 2014 en ingestemd met een bespaarpakket dat achtduizend mensen hun baan zal kosten. (PSA/dpa/automobilwoche)

De Europese Commissie gaf in middels wel toestemming voor zeven miljard euro aan steun van de Franse regering, met name voor Banque PSA Finance.

Lees ook: Banque PSA Finance wellicht te koop

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding